تكمیل شبكه فاضلاب در 220 شهر كشور به منابع مالی نیاز دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،' مجید نامجو ' درباره اجرای طرح ایجاد شبكه فاضلاب در 220 شهر كشور اظهار داشت: ساخت شبكه ها و تصفیه خانه های فاضلاب مدت زیادی نیست كه در كشور آغاز شده، اما در بیش از 220 شهر طرح های فاضلاب با هدف جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، استفاده از پساب های تولید شده برای بخش صنعت و كشاورزی و بازیافت آب مصرفی در حال اجراست.

وی افزود: با ایجاد تصفیه خانه و شبكه های فاضلاب گردش كاری و اقتصادی هم به وجود خواهد آمد. وزارت نیرو تلاش دارد اعتبارات بیشتری برای بخش فاضلاب جذب كند تا بتواند طبق برنامه كار را به اتمام برساند.

نامجو تصریح كرد: البته به دلیل این كه اعتبارات مناسبی برای این بخش تامین نشده است، مقداری عقب ماندگی از برنامه داریم هر چند كه در دولت نهم و دهم اعتبارات این بخش دو برابر شده است اما باید بیش از این توجه شود.

وزیر نیرو درباره نحوه مشاركت مردم در اجرای این طرح گفت: مردم به دو شكل می توانند در طرح های فاضلابی شركت كنند. یكی این كه انشعاب بخرند كه این پول انشعاب در حوزه سرمایه گذاری مصرف می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این شورای شهرها با استفاده از قوانین موجود اجازه دارند یك سری عوارض را برای توسعه زیر ساخت های شهری وضع كنند كه درباره اجرای طرح های فاضلاب در برخی از شهرها شوراها وارد عمل شده و عوارضی وضع كرده اند كه مختص سرعت بخشیدن به پروژه های فاضلاب است، تا این كه این طرح ها با سرعت بیشتری اجرا شود و در خدمت مردم قرار گیرد.

اقتصام**3917**1561





:: برچسب‌ها: باغ وحش , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: